יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

תמ"א 38 – יתרונות וקשיים! מאת משרד עורכי דין נועם קוריס...

בס"ד

תמ"א 38 – יתרונות וקשיים!

מאת מאיר סגל ממשרד עו"ד נועם קוריס

            עו"ד נועם קוריס בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ביוטיוב
·                     עו"ד נועם קוריס בטוויטר
·                     עו"ד נועם קוריס בגוגל פלוס
·                     עו"ד נועם קוריס, קבוצת עורכי דין בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ב pinterest.com

תמ"א 38 – הידעתם שבכדי להוציא תכנית תמ"א 38 לפועל דרושה הסכמתם של שני שליש מהדיירים בבניין. תמ"א 38 תכנית מצוינת עבור דיירים בבניין הזקוק לחיזוק מפני רעידות אדמה. על יתרונות וקשיי תכנית תמ"א 38.

דגשים להתנהלות נכונה מול חברת בדק בית
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/46922">אלכס גולדנברג</a>



אם שמעתם על בדיקת בדק בית, אתם כנראה עומדים לפני קבלת מפתח על דירה חדשה מקבלן או שאתם צריכים לחתום על חוזה קנייה של דירה יד שנייה. במקרים הללו צריך לפנות לחברת בדק בית ולבקש שהם ישלחו מהנדס בדק בית שייתן לנו דו"ח המפרט את מצב הדירה וליקויי הבניה הקיימים בה. על מסך חוות דעת הנדסית זו אנו ניקח החלטה לגבי רכישת הדירה או ההתנהלות מול הקבלן המבצע בדירה חדשה.
לאחר שמצאתם חברת בדק בית, והיא עומדת בכל הסטנדרטים המקצועיים ועלות השירות שלה הוגנת, חשוב שתדעו עוד כמה דגשים להתנהלות נכונה מול נציגי החברה ומפקח הבניה שיגיע לבצע לכם בדק בית. להלן מספר דגשים שיעזרו לכם לקבל את השירות הטוב ביותר שמגיע לכם:
1. ניסיון של מהנדס בדק בית הוא הגורם הכי עיקרי להצלחתו לאתר את כלל ליקויי הבניה הקיימים בדירה. כמו בכל בעל מקצוע, ניסיון מעניק לנו עבודה איכותית יותר וחווית שירות מקצועית יותר. כאשר סגרתם על קבלת שירות מול חברת בדק בית מאוד מומלץ לוודא שהמהנדס המומחה בדק בית הוא בעל מספיק ניסיון בביצוע בדק בית בנכסים.
2. הרבה פעמים הנציג שאיתו אתם סוגרים את עסקת השירות לקבל בדק בית הוא לרוב לא יהיה אותו בעל מקצוע שיגיע אליכם לנכס לביצוע הבדיקה. לכן, חשוב לוודא שיש לכם הסכם הזמנת עבודה מפורט, המכיל בדיוק מה שנסגר מול נציג חברת בדק הבית. למשל, אם הזמנתם בדק בית הכולל בדיקת ארון חשמל חיצוני אז מומלץ לוודא שסעיף זה רשום בהסכם העבודה וכך תהיו רגועים שמהנדס בדק הבית יהיה מחויב לבצע את הבדיקה זאת במעמד ההגעה.
3. כאשר מהנדס בדק הבית מגיע אליכם לביצוע הבדיקה חשוב לזכור שהוא מייצג אתכם ובא לשרת אתכם בצורה נאמנה. מומלץ לנצל את הגעתו של בעל המקצוע ולשאול אותו כל שאלה מקצועית אשר אתם מעוניינים לדעת. אינכם מבזבזים את זמנו של מפקח הבניה מכיוון שהוא מעניק לכם ייעוץ כחלק מהשירות.
4. לאחר שאתם מקבלים את תמצית הסיכום של מהנדס בדק הבית, חשוב שתבקשו ממנו לעבור אתכם על הדוח ולהסביר לכם בצורה פשוטה את הכתוב בו, ואף אם אפשר בקשו ממנו להציג לכם כל ליקוי בניה שנמצא בדירה כך שכאשר תגישו את הממצאים של בדק הבית לקבלן תדעו בדיוק מה עליו לעשות.
5. חשוב להפנים שהסיכום של בדיקת בדק הבית היא חוות דעת הנדסית שיכולה במידת הצורך לייצג אתכם בבית משפט. על מנת שחוות הדעת ההנדסית הזאת תהיה קבילה על מהנדס בדק הבית להציג בבדיקה את השכלתו וניסיונו. יש לשים לב שחוות הדעת ההנדסית רשומה כשורה וכוללת את כלל הסעיפים הנדרשים לבית משפט, אפשר לראות דוגמאות טובות באינטרנט.
6. לאחר שקיבלתם את חוות הדעת ההנדסית והיא רשומה כנדרש, מומלץ לשמור אותה במקום בטוח ומסודר לכל דרישה עתידית ולבקש את פרטי מהנדס בדק הבית וחברת בדק הבית למקרה ותדרשו לקבל חומר נוסף מהם בתביעה עתידית או הצגת בקשה לאחריות מקבלן.

אלכס גולדנברג - מפקח בניה מקצועי

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=175586'> articles.co.il</a>



האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי
אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה