יום שני, 8 ביוני 2015

למה גיא אופיר משלם 40,000 ש"ח הוצאות משפט ?

לא יפורסמו פרטיה של מנכ"לית פייסבוק ישראל

שופט המחוזי בתל אביב האריך את צו המניעה נגד פרסום פרטיה של עדי סופר-תאני וקבע כי עו"ד גיא אופיר ישלם לה 40,000 שקל. אופיר: "מה תאמר משפחתו של האדם הבא שיותקף בפייסבוק נוכח היעדר היכולת ליצור עמה קשר"?



יאיר מור, 


| פורסם 07/06/15 14:59:489542
עורך דין גיא אופיר, שאיים על מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, כי יפרסם את פרטיה האישיים, ישלם לה 40,000 שקל ולא יוכל לפרסם את הפרטים עד למתן פסק דין סופי בתיק הצפוי לא לפני השנה הבאה ואף מעבר לכך, כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב ביום חמישי.
מחלקה ראשונה מאי 03 - עדי סופר צילום ישראל הררי
ממילא לא תוכל לעזור גם אם יפנו אליה. עדי סופר-תאני
השופט יהושע גייפמן קבע כי "הפרסום המיועד עלול להביא לתוצאה קשה של פגיעה בפרטיותה ובפרטיות בני משפחתה" של סופר-תאני. "הנזק שעלול להיגרם למבקשת ולבני משפחתה כתוצאה מהפרסום הוא מיידי וודאי", הוא הסביר. "...המבקשת ובני משפחתה יוטרדו ללא הרף על ידי ציבור משמתשי פייסבוק בישראל". כהוכחה לסכנה הוא ציטט בין היתר טוקבק לכתבה על האיום של אופיר במאקו לפני כחודש, בו נכתב "לחתוך את פניה".
כזכור, לפני כחודש הודיע גיא אופיר לעדי סופר-תאני ולפייסבוק ישראל, בראשה היא עומדת, כי אם לא ידאגו לפרסם פרטי קשר של החברה עבור משתמשים בישראל שברצונם לבקש הסרת תכנים פוגעניים - הוא יפרסם את פרטיה של תאני-סופר כדי לאפשר למשתמשים לפנות אליה אישית. היא, בתגובה, מיהרה להוציא צו מניעה נגד הפרסום בטענה כי הוא מהווה פגיעה בפרטיותה.
לאחר דיון ראשון וסוער בתיק, הגיע השופט גייפמן למסקנה כי "המבקשת בתפקידה אינה אחראית על הסרת תכנים פוגעניים מהרשת ועל ניהול הרשת בישראל, וגם אם משתמשי פייסבוק בישראל יפנו אליה לכתובתה הפרטית - לא תוכל לתת מענה לתלונותיהם בנושאים אלה". לכן, הוא קבע, אין כל סיבה להפנות אליה את המשתמשים מלכתחילה.
עו"ד גיא אופיר
טוקבק אינו ראיה משפטית. עו"ד גיא אופיר
צילום: באדיבות המצולם
בתגובה להחלטה מסר גיא אופיר ל-NEXTER: "מדובר בהחלטה על מתן צו זמני, ולא צו קבוע. בכל מקרה, כל אדם יכול לקבל את הפרטים שהצו אוסר עליי לפרסם, על-ידי זה שייגש למשרד הפנים הקרוב לביתו ויבקש את פרטיה במרשם האוכלוסין של עדי סופר-תאני, ומי שאינו מעוניין לצאת מביתו, יכול לעשות זאת על-ידי בדיקה פשוטה באינטרנט ולגלות באיזו חברה סופר-תאני מכהנת כדירקטורית. סעיף 29 לחוק מרשם האוכלוסין קובע כי לכל אדם יש את הזכות לקבל מידע ממרשם האוכלוסין על אדם אחר. לטעמי, בית המשפט הנכבד לא התייחס לסעיף זה וגם לא לטענות נוספות שהעלנו".
הוא הוסיף כי "בית המשפט סבר כי יש סכנה לגברת תאני סופר אם פרטיה יפורסמו על בסיס טוקבק אלים שנכתב בתגובה לכתבה. לא נראה לי שטוקבק הוא ראיה קבילה בבית משפט, אבל קטונתי. מעבר לאותו טוקבק לא הובאו שום ראיות אודות סכנה שכזו".
"חשוב לי שהציבור לא יירתע מלנקוט הליכים נגד תאגידים רב לאומיים", מדגיש אופיר. "עד היום משרדי נחל הצלחה רבה בייצוג תובעים נגד תאגידים כאלה. אני סבור שהמקרה הזה שונה מאחר ומתקבל הרושם שבית המשפט לא ראה בעין יפה את המחאה הציבורית. כמובן, אני קשוב להחלטת בית המשפט, אולם סבור כי ללא מחאה ציבורית יש קושי לבצע תהליכים משמעותים אצל תאגידים רב לאומיים. בית המשפט צריך להכפיף תאגידים רב-לאומיים לחובתם לקיים את החוק ולהימנע מפגיעה בזכויות אדם. החלטה זו אינה תורמת למאבק זה ומסבה נזק לציבור. מה תאמר משפחתו של האדם הבא שיהיה מותקף בפייסבוק נוכח היעדר היכולת ליצור קשר עם פייסבוק או עם מי מטעמה?".
לסיום, הוא מציין כי "טרם החלטתי האם בכוונתי לערער על ההחלטה, או להתמודד עמה במסגרת התביעה שתימשך".


עדי סופר-תאני בחרה שלא להגיב.
הכתבה  בנקסטור...
http://www.mako.co.il/nexter-internet/social-networks-facebook/Article-1bf2bf72eddcd41006.htm?Partner=rss

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה