יום שלישי, 21 ביולי 2015

עו"ד נועם קוריס - הוצאה לפועל

עו"ד נועם קוריס הינו בעל וותק וניסיון רב שנים בתחום ההוצאה לפועל אשר פועל באופן אסטרטגי מול כל הגופים הנוגעים בדבר, הן מול הנושים, והן מול לשכות הוצל"פ ועד להגעה להסדר תשלום החוב בדרך הנכונה והמתאימה ללקוח.

הוצאה לפועל, מהי ?

הוצאה לפועל (הוצל"פ) הינו גוף שהוקם  בשנת 1967 ועליו מוטלת האחריות בביצוע פסקי דין ואף להביא לכדי גביית הכספים מאותם אנשים המוגדרים "חייבים" ושנגדם נפתח הליך הוצאה לפועל.
הליך הוצאה לפועל כולל ברובו שני צדדים מעורבים, הצד הראשון הוא ה"חייב והצד השני הוא ה"זוכה",
בראש לשכות ההוצאה לפועל עומד ראש הוצאה לפועל, אשר מתוקף תפקידו לקבל לידיו את הבקשה, להוציא נגד החייבים את הצווים ואף מניע את  "מוציא לפועל" אותו אדם הפועל על פי ההחלטות שנתקבלו והונחו ע"י ראש הוצאה לפועל.

טרם נקיטת מהלכים, שולחת לשכת הוצאה לפועל מכתב אזהרה בו היא דורשת מהחייב לפרוע את חובו, במידה והחייב אינו פועל על פי ההנחיות, בידי לשכות ההוצאה לפועל לנקוט מספר מהלכים כנגד החייב וכוללים בין היתר :

1. עיקול מיטלטלין – עיקול הנכסים של החייב והוצאתם למכירה.
2. עיקול מקרקעין –עיקול מקרקעין הנמצאים בבעלותו ועל שמו של החייב.
3. עיקול של כלל הנכסים של החייב המצויים ברשותו של צד שלישי כגון עיקול חשבון בנק, הכנסות עתידיות ועוד.
4. כונס נכסים – כונס נכסים הוא אחד המהלכים בהליך הוצאה לפועל, בו ניתנת האפשרות לעקל את נכסיו של החייב על מנת לפרוע את חובו, ע"י עו"ד או רו"ח שמונו לשם כך.
5.  עיכוב יציאה מהארץ – בידי ראש ההוצאה לפועל  היכולת לעכב את יציאתו של החייב עד לפירעון חובו.
6. נקיטת צווי הבאה ומאסר – ראש ההוצאה לפועל רשאי לנקוט בצווי הבאה ומאסר כנד החייב אשר אינו מקיים ופועל אחר צו ההוצאה לפועל.

בידי החייב עומדים מספר אפשרויות שהראשונה היא לפרוע את חובו במלואו.
מקרים בהם אין באפשרותו וביכולתו של החייב לפרוע את החוב, אזי הוא רשאי לפעול באחת הדרכים המקובלות:
1. פריסת החוב בתשלומים על פי צו- חייב הנוקט בדרך הזאת מתאפשרת בידו היכולת  לפרוע את חובו באמצעות תשלומים  קבועים בהם הוא מתחייב לעמוד כל חודש בחודשו.
2. חקירת יכולת – חייב הפונה ללשכת ההוצאה לפועל ומבקש מהם שיערכו עבורו חקירת יכולת בה הם אומדים על יכולתו הכלכלית של החייב ומאפשרים לו לפרוע את חובו בדרך המקובלת על שני הצדדים לפני נקיטת הליכים מלשכת הוצאה לפועל.

עו"ד נועם קוריס הינו חבר בוועדת החקיקה בנושא הוצאה לפועל ועל כן הינו בקיא בכל החוקים והתקנות של לשכת הוצאה לפועל ומספק את שירותיו המקצועיים בתחום ההוצאה לפועל הן ללקוח הפרטי והן ללקוח העסקי אשר נהנים וזוכים לייעוץ, ליווי וייצוג במקרים הנחוצים.

אין תגובות: