יום ראשון, 16 בינואר 2022

פרקליטות און ליין - הפרוייקט החדש של פרקליטות המדינה

 פרקליטות המדינה משיקה שירות חדשני, יישומון (אפליקציה) בשם "פרקליטות מקוונת", המאפשר לקבל בזמן אמת מידע מיידי ונוח אודות התיקים הפליליים המנוהלים בפרקליטות. כמו כן, היישומון מיידע אודות הזכויות בהליך הפלילי, בכל אחד מהשלבים השונים בו מצוי התיק. היישומון מיועד לכל המעורבים בתיקים, ובראשם נפגעי העבירה.

ועוד כמה מאמרים:

·  בג"צ סירב להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד רוה"מ בנימין נתניהו

·  מאסר על תנאי ועבודות שירות בגין הסתה נגד כוחות הבטחון

·  עד המדינה ארכי פושע, עבירות שביצע בארה"ב הובילו לגיוסו כסוכן FBI

·  כתב אישום בפרשת ספאם, עוקץ והתחזות לחב' דואר ישראל


היישומון מציג תפיסה שירותית משופרת, כחלק מתהליך רחב המקודם בפרקליטות ובמשרד המשפטים כולו, להנגשת מידע לציבור הרחב והוא נועד להנגיש את השירות לכל המעורבים בהליך הפלילי, ולאפשר להם להיות מעודכנים אודותיו, ככל שניתן. היישומון מנגיש באופן יזום מידע וזכויות לכל הגורמים שתיקים בעניינם מטופלים בפרקליטות, ובכלל זה נפגעי עבירה, חשודים ונאשמים. עד היום, גורמים המעורבים בתיקים, שרצו לקבל מידע אודות התיק הפלילי, נדרשו להתקשר למזכירויות של פרקליטויות המחוז השונות. כעת, באמצעות היישומון המידע יעודכן און-ליין (מייד עם הזנתו בתיק הפרקליטות), הגישה אליו תהיה הרבה יותר נוחה והזכויות יונגשו באופן יזום ואקטיבי.

 

המשתמשים ביישומון יוכלו לקבל הודעות טקסט בכל עדכון בזמן אמת. הודעה ראשונה תישלח מייד עם קבלת התיק בפרקליטות, ובכל פעם שייעשה עדכון סטטוס במערכת הממוחשבת בפרקליטות, תישלח הודעת טקסט נוספת (ההודעות יישלחו במרוכז אחת ליום לכל היותר). כך למשל, נפגעי עבירה יקבלו הודעות אודות מועדי הדיונים בבית המשפט ועוד. כמובן שניתן לבטל את שליחת ההודעות ביישומון, בהתאם לבחירת המשתמש בו.

 

בדף הכניסה ליישומון ישנו פירוט על השירות הניתן בו, למי הוא מיועד וכן כיצד להשתמש בו. השימוש בשירות דורש, בשל צרכי אבטחת מידע והגנה על הפרטיות, הרשמה והזדהות של המשתמש באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית.

 

היישומון "פרקליטות מקוונת" פעל בחודשים האחרונים במסגרת פיילוט בשני מחוזות – פרקליטות מחוז צפון ומחוז דרום, ונוכח הצלחתו הוא עולה כעת בכלל מחוזות הפרקליטות. נציין כי על פיתוח "פרקליטות מקוונת" זכה לאחרונה אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים בפרס החדשנות של לשכת טכנולוגיות המידע בישראל בקטגוריית "הארגון הדיגיטלי".

 

מנכ"ל המשרד, ערן דוידי: "היישומון החדש שפותח במשרד המשפטים מציג שינוי משמעותי בתפיסת השירות בפרקליטות והופך אותה לשקופה יותר ולשירותית יותר. השירות החדש מנגיש את המידע לאזרח באופן יזום ואני מקווה שיהיה בו כדי להקל על נפגעי העבירה במעקב אחר ההליך המשפטי וכן במיצוי זכויותיהם במסגרת ההליך. אנו במשרד המשפטים עומלים רבות על מנת לרתום את הטכנולוגיה לטובת הנגשת זכויות לאזרחים, קידום זכויות נפגעי עבירה ושיפור השירות המשפטי הניתן לציבור".

 

פרקליט המדינה, עמית איסמן: "אני מברך את כל מי שעסקו בפיתוח היישומון החשוב, הן בפרקליטות והן באגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של המשרד. בפיתוח היישומון עמדו לנגד עינינו, בראש ובראשונה, נפגעי העבירה, והוא מהווה בעינינו מימוש חלק מהחובה המוסרית של הפרקליטות ושל החברה כולה כלפי נפגעי העבירה. היישומון יסייע ליידע אותם על זכויותיהם בצורה פשוטה וברורה וגם ינגיש עבורם את המידע אודות ההליך הפלילי, שיתעדכן בזמן אמת. כמובן שהיישומון בא בנוסף לקשר הרציף ולתמיכה שמעניקים הפרקליטים לנפגעי העבירה באופן שוטף, תוך כדי הטיפול בתיק. בה בעת, כחלק מאחריותה של הפרקליטות על הבטחת זכויות חשודים ונאשמים, היישומון ינגיש זכויות ומידע גם ליתר הצדדים להליך הפלילי, שיוכלו לברר בזמן אמת את מצב התיק בעניינם. הנגשת המידע לציבור מהווה נדבך נוסף בדרך להגברת וחיזוק אמון הציבור, שהוא אחד היעדים המרכזיים אליהם מכוונת הפרקליטות ואשר אנו פועלים כל העת להגברתו ולחיזוקו".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה