יום שלישי, 30 בנובמבר 2021

אושר הצו המטיל מס על כלים חד פעמיים

 ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (יום ג') את הצו המטיל מס על כלים חד פעמיים. הצו, המממש את החלטת הממשלה מאוגוסט האחרון, נכנס לתוקף ב-1.11.21 לאחר חתימת שר האוצר, אביגדור ליברמן, והטיל מס קנייה על כלים חד פעמיים המכילים פלסטיק בגובה של 11 ₪ לק"ג, במטרה לייקר את המחיר הסופי לצרכן ונקבע כי ההבחנה בין כלים חד פעמיים מפלסטיק לכלים רב פעמיים תיעשה על בסיס עובי הכלי. בעקבות הדיונים בוועדה נקבעו שיעורי מס נמוכים יותר לכלים חד פעמיים העשויים מנייר עם שכבת פלסטיק.

ועוד כמה מאמרים:

כידוע, כלים חד פעמיים המכילים פלסטיק הם קצרי חיים מטבעם והופכים במהירות ממוצר שימושי לפסולת הגורמת לנזק סביבתי משמעותי ואיום על המערכות האקולוגיות ועל בריאות הציבור אשר נחשף לחלקיקי מיקרו-פלסטיק שמתפזרים במים, בקרקע ובאוויר. הטלת המס נועדה לשנות את התנהגות הצרכנים באופן גמיש וכן תואמת את העיקרון של "המזהם משלם", כך שמי שיצרוך כלים חד פעמיים ברמות גבוהות יותר, יישא בעלות הנזק הסביבתי. לפי הנתונים, רמת הצריכה של כלים חד פעמיים בישראל גבוהה פי 5 ממדינות האיחוד האירופאי וישנה עלייה מתמדת בצריכתם.

 

לאור דיונים שהתקיימו בוועדה עדכנו ברשות המסים בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה, את הצו כך שכלים חד פעמיים מנייר, המכילים שכבה של פלסטיק ומשקלם גבוה מכלים חד פעמיים מפלסטיק ביחס של 1 ל-3.33, מס הקנייה עליהם יעמוד על 3.3 ₪ לק"ג, במקום 11 ₪ לק"ג, וזאת במטרה לייצר תוצאת מיסוי דומה לכלי חד פעמי מנייר המצופה פלסטיק לעומת כלי חד פעמי מפלסטיק. 

 

עוד עודכן כי מהגדרת כלים חד פעמיים יוחרגו כלים העומדים בתנאי של רף עובי מינימלי, לגביהם אישר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה כי הם מיועדים לשימוש רב פעמי. וכן עודכן כי מיסוי של סכינים, מזלגות, כפות וכפיות חד פעמיים, המיובאים והמיוצרים לעיתים בתוך מארזים הכוללים מוצרים אחרים שאינם חייבים במס קנייה, כגון מפיות ותבלינים, ימוסו רק הם ולא המארז כשאמת המידה למיסוי היא ק"ג של כלי. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה