יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

אחריות הבנק לשיק מזויף מאת משרד עו"ד נועם קוריס ושות'...

בס"ד

אחריות הבנק לשיק מזויף

מאת מאיר סגל ממשרד עו"ד נועם קוריס

המאמר סוקר אחריות הבנק לכיבוד שיק מזויף, ודן בשאלת נטל הוכחת זיוף השיק.
טענת זיוף חתימה ביחסי בנק-לקוח, מופיעה לעיתים בהקשר של חתימות על מסמכים משפטיים (כגון: תנאי פתיחת חשבון, הסכם ערבות).

מיסוי אמריקאי - עצמאי או שכיר
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/47188">מנחם ריפקיינד</a>
הכנסות ממשכורת


כידוע כל אזרח ארה"ב המתגורר בכל מקום בעולם חייב לדווח על כל ההכנסות שלו פעם בשנה לרשויות המס בארה"ב. כל הכנסה המתקבלת כמשכורת כאן בארץ - חייבת בדיווח.
המינימום לדיווח
כל אזרח ארה"ב אשר הכנסתו ממשכורת גבוהה מסך השווה לרף המינימום, חייב למלא דוח שנתי ולשלוח אותו בדואר רגיל, או אלקטרונית לרשויות המס בארה"ב - IRS. 'רף המינימום' לשנת המס 2014 הוא:
ליחיד: סך השווה ל- 10,150$ ומעלה (36,316 ש"ח ומעלה).
לזוג נשוי: סך השווה ל- 20,300$ ומעלה (72,632 ש"ח ומעלה).
מגיל 65 ומעלה הרף עולה, וכן ישנה טבלה אחרת למקרים מיוחדים של אלמן/ אלמנה, עיוור ועוד.
חובת הדיווח עדיין אין פירושה שחייבים לשלם מס, אלא שיש למלא דוח ולשלוח אותו.
האם אני חייב במס?
מיסוי אמריקאי מחייב אותך במס כאשר לא ניתן לקבל זיכויים על כל הסכום, בדרך כלל ישנה הפחתה כללית ממס על 12,400$ הראשונים, לאחר מכן ניתנת הפחתה של 3950$ על כל אדם המופיע בדו"ח. (בן זוג, ילדים, אנשים הגרים אצלך בבית וקרובים הנתמכים על ידך), לאחר מכן, ניתן זיכוי על כל מס המשולם בארץ, עד לגובה הכנסה של 99,200$ (354,927 ש"ח). מעבר לסכום זה תחויב במס כפול.
מכיון שרוב המשתכרים בארץ אינם עוברים את הסכום הזה, הם לא חייבים במס על הכנסה ממשכורת.
חשוב להדגיש! פטור ממס אינו פוטר מהגשת דו"ח!
האם אקבל החזר מס?
מיסוי אמריקאי מעניק לך החזר מס בגובה של עד 1000$ על כל ילד, ובתנאי שההכנסה השנתית אינה עולה על 110,000$, סכום זה הינו תוצאה של חישוב מורכב. ניתן להשתמש בסימולטור מיוחד כדי לגלות כמה תוכלו לקבל על שנת המס 2014.


הכנסות כעצמאי
עוסק עצמאי, בין אם הוא עוסק פטור, ובין אם הוא עוסק מורשה, נמצא תחת החובות ומערכת המס האמריקאית, המינימום שחייבים לדווח עליו הוא מסכום של 400$ ומעלה. תשלום הביטוח לאומי הוא סך של 15.3% מהנטו של כל הכנסות העסק.
כפל ביטוח לאומי
למרות שעוסק עצמאי חייב בתשלומי ביטוח לאומי כאן בארץ, הוא חייב לשלם ביטוח לאומי לרשויות המס בארה"ב, והאמנה למניעת כפל מס שנחתמה בין הרשויות בארץ לרשות המס האמריקאית, לא פוטרת אותו מחובת תשלום זו.
למרות שיש אזרחי ארה"ב הגרים בישראל שמעדיפים לא לדווח לרשויות בארה"ב על הכנסותיהם מהעסק העצמאי שלהם, אנו לא ממליצים לעשות זאת מכמה סיבות.
הוראות הFATCA וההשלכות על אזרחי ארה"ב הגרים בישראל
מכיון שהרשויות בארה"ב מכריחות כל גוף פיננסי הממוקם בכל מקום בעולם ובכלל זה בישראל, להחתים כל אזרח אמריקאי על W9 לספק את ה'מספר ביטוח לאומי' האמריקאי (Social security Number) לבנק, לחתום על ויתור סודיות, ולדווח לרשויות המס בארה"ב על הנעשה בחשבון, ומכיון שמדינת ישראל חתמה על הסכם עם רשות המיסים האמריקאית, לפיו המדינה תאסוף את המידע מהבנקים ותעביר אותו במרוכז לרשויות המס בארה"ב, לכן חשופים כל חשבונותיכם לעיניהם של פקידי המס בארה"ב, כך שבמוקדם או במאוחר תקבלו דרישה לביקורת ואתם עלולים להסתבך בקנסות ואולי אף בצווי מעצר.
הכסף יחזור אליכם בגיל פרישה
כל הכסף המשולם בתור ביטוח לאומי על עסק עצמאי כאן בארץ, נצבר לחישוב קצבת זקנה לביטוח לאומי שתקבלו כשתגיעו לגיל פרישה, ובתנאי ששילמתם ביטוח לאומי במשך 10 שנים. מנסיונינו, קשה מאוד לדעת האם מרוויחים כסף מזה, וזה בערך מחזיר את עצמו, כמובן שזה תלוי מתי יוצאים לפנסיה, וכמה זמן חיים, בכל אופן זה בוודאי הרבה יותר טוב מאשר לחשוב שאתם משלמים מס ולא מקבלים כלום.


אמריקן דוקיומנטס - אזרחויות, החזרים, מיסים.   אזרחות אמריקאית לילדים, דוחו"ת והחזרי מס, דיווחי בנקים. HTTP://WWW.USADOC1.COM

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=175575'> articles.co.il</a>
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי
אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס

·                     עו"ד נועם קוריס בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ביוטיוב
·                     עו"ד נועם קוריס בטוויטר
·                     עו"ד נועם קוריס בגוגל פלוס
·                     עו"ד נועם קוריס, קבוצת עורכי דין בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ב pinterest.com
·          



5.       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה