יום רביעי, 29 בדצמבר 2021

מהפכה בשירות המשפטי הציבורי - המכרזים יצאו לדרך

 מהפכה בשירות המשפטי הציבורי: הושג הסכם לסיום סכסוך העבודה סביב מכרזי המשפטנים והפרקליטים; המכרזים יפתחו, לאחר עשרות שנים שבהן היו חסומים

ועוד כמה מאמרים:

בשנתיים האחרונות, בעקבות סכסוכי עבודה שהתפתחו לנוכח הרצון לפתוח את המכרזים, הוקפאו כלל המכרזים בשירות המשפטי הציבורי. הקפאת המכרזים הביאה לפגיעה קשה בתפקוד התקין של השירות המשפטי, לרבות בפרקליטות המדינה.

 

כעת, כאמור, גובשה הסכמה שתאפשר את פתיחת המכרזים. יחד עם פתיחת המכרזים, לצד מתווה נרחב יותר שעוסק בהיבטים שונים של שיפור העבודה בשירות המשפטי הציבורי.

 

למהלך שותפים מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי, נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ' והממונה על משרדי הממשלה ויחידות הסמך בנציבות, מר אבי חליבה,  אשר הביאו לפריצת הדרך בנושא.

 

מנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי: "מדובר בהתקדמות חשובה ביותר בשירות המשפטי הציבורי בישראל. מזה עשרות שנים שהמכרזים בשירות המדינה, בכל הנוגע למשפטנים ולפרקליטים, היו סגורים בפני התמודדות של גורמים שאינם מתוך היחידות עצמן. באופן זה לא התאפשר למשפטן בשירות המדינה להתמודד על משרות בפרקליטות המדינה, ומנגד גם משפטנים לא יכלו להתמודד על משרות בפרקליטות. כעת, לאחר עשרות שנים שבהם ניסו בנציבות שירות המדינה ובהנהלת משרד המשפטים לפתוח את המכרזים הדדית- הוסכם באופן תקדימי לאפשר את ההתמודדות בין הדירוגים השונים. מדובר במהלך שיביא לרוח חדשה ולשיפור עצום באיכות השירות המשפטי הציבורי בישראל".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה